Osnovna škola Marije i Line Umag

> ?unnamed?

Mobilnost u Graz

Autor: Jelena Paić, 8. 5. 2024.

Grupna mobilnost učenika u Graz (Austrija) u sklopu Erasmus+

projekta K1 „Let's connect“ – Povežimo se!

U grupnoj mobilnosti učenika sudjelovalo je 8 učenika, četiri iz 3. a razreda naše CŠ te četiri iz PŠ Juricani  s dvije učiteljice  i to učiteljicom Sarom Majdak i Aurikom Matković.

Boravili su od 22. do 27. 4. 2024.  u Osnovnoj školi/Volksschule Triester u Grazu.

Kroz nastavni proces učenici i učiteljice upoznali su se s novim metodama rada (Montessori), cjelodnevnom nastavom, raznovrsnim izvannastavnim aktivnostima u svrhu održivog razvoja (Superar, zbor, školski vrt, kreativne i praktične radionice, digitalni alati,...), primjerom dobre inkluzije djece s poteškoćama .

Imali su priliku uključiti se u redovan  nastavni proces, u izvannastavne aktivnosti kroz koje će usvojiti primjere iskustvenog, praktičnog rada, učiti u kombiniranom razrednom odjelu zajedno s učenicima s poteškoćama. Učenici su razvijati socijalne, jezične kompetencije i upoznali  kulturne znamenitosti i povijest Graza.

Slijedi kratak pregled aktivnosti tijekom boravka u Grazu.

Prvi dan, 22. 4. 2024.

Krenuli smo u 11:00 sati s autobusnog kolodvora u Umagu za Trst. Nakon toga smo u 13:05 sati s autobusnog kolodvora iz Trsta otputovali autobusom za Graz. U Grazu nas je dočekao naš domaćin, učitelj Lukas, koji nas je otpratio do našeg hotela koji se nalazi u blizini škole VS Triester. Nakon što smo se smjestili u hotel, uslijedila je večera i kratko druženje, te spremanje stvari za sutrašnje aktivnosti koje nas očekuju u školi.

Drugi dan, 23. 4. 2024.

Naš drugi dan započeli smo zajedničkim doručkom u našem hotelu. U 8:00 sati došli smo u školu VS Triester, gdje nas je dočekala učiteljica Adida sa svojim razredom. Nakon toga uslijedila je šetnja do elektrane Puntigam, gdje nas je dočekao gospodin Rudi. Krenuli smo u zajednički obilazak elektrane i spustili se 20 m ispod zemlje kod generatora. Uslijedila je zajednička užina i druženje s novim prijateljima. Nakon toga gospodin Rudi zajedno sa svojom suprugom održao nam je nekoliko zanimljivih pokusa s magnetom pod nazivom "Energetski forum". Učenici su sami imali prilike isprobati kako funkcionira magnet, naučili su koji se polovi privlače i izradili su vlastiti detektor metala.

Nakon zanimljivog i poučnog jutra, zaputili smo se prema školi. Prije zajedničkog ručka u školi, imali smo kratko predstavljanje svakog učenika i učiteljice kako bi se svi što bolje upoznali. Desetak učenika razreda "Pčelice" priča hrvatski jezik te smo se s njima  najlakše sporazumjeli, dok s ostalim učenicima pričali smo na engleskom jeziku. Nakon ručka podijelili smo se u dvije grupe, gdje je jedna grupa otišla na sat engleskog jezika, a druga grupa na sat ručne izrade. Kraj nastavnog dana dočekali smo svi zajedno na satu pjevanja, gdje su učenici imali prilike isprobati različite igre upjevavanja i ritma, te različite glazbene igre.

Treći dan, 24. 4. 2024.

Nakon doručka u hotelu, već smo u 8:00 sati bili u školi VSTriester. Prvi sat imali smo pjevanje, Superar pjevanje, koji učenici inače imaju 4 sata tjedno. Naši učenici zaista su oduševljeni satom pjevanja, u kojem se odvijaju razne igre upjevavanja i glazbenih igra. Odslušali smo pjesme koje učenici pripremaju za njihov budući koncert. Nakon toga, otišli smo s dijelom razreda do obližnje gradske knjižnice gdje su nam knjižničarka i naša učiteljica Adida pročitale zanimljivu slikovnicu na njemačkom i hrvatskom jeziku. Učenici su nakon odslušane priče imali prilike samostalno izabrati neke knjige i pročitati. U knjižnici se ujedno nalazi veliki broj knjiga na mogim jezicima, među kojima i na hrvatskom jeziku.

Po povratku u školu uslijedila je zajednička užina u razredu. Zatim smo se zaputili u razred učitelja Lukasa i učiteljice Kristine koji su nam pokazali zanimljive pokuse s vodom, te smo istraživali koje stvari će potonuti ili plutati na vodi.

Nakon zajedničkog ručka u školi, uslijedila je šetnja do Dječjeg muzeja Frida&Fred, gdje su učenici imali prilike izraditi vlastiti predmet od različitih otpadnih materijala koristeći pritom različite alate. Slijedila je kratka evaluacija izrade, gdje je svaki učenik predstavio svoj predmet.

Pozdravili smo se s našim prijateljima iz škole, a mi smo odlučili pogledati još jedan muzej koji se nalazio u blizini. To je znanstveni i prirodoslovni muzej, gdje su učenici imali prilike isprobati različite znanstvene pojave i vidjeti cijeli biljni i životinjski svijet. Uslijedio je povratak u hotel tramvajem, što je mnogima također bio doživljaj jer su se vozili po prvi put.

Četvrti dan, 25. 4. 2024.

Dan smo započeli zajedničkim doručkom i šetnjom do škole, gdje su nas čekali naši prijatelji kako bismo danas zajedno krenuli u istraživanje Graza. Vozili smo se tramvajem do centra gdje se uslijedila šetnja gradom i obilazak svih važnih znamenitosti Graza. Vidjeli smo glavni trg, zgradu vlade, katedralu i mauzolej, prepoznatljivu kulu sa satom, dvorac Eggenberg i obojenu kuću. Tijekom obilaska učenici su imali različite zadatke i zagonetke koje si trebali rješavati kako bi samo istraživanje centra bilo što zanimljivije.

Uslijedio je povratak do škole i zajednički odmor na školom dvorištu. Nakon toga smo imali zajednički ručak te smo išli na sat ručne izrade gdje smo izradili zanimljivu igračku.

Popodne smo se ponovno zaputili u centar kako bi se uspinjačom popeli do brda, a spustili smo se toboganom i liftom koji nas vodi do dolje. Prošetali smo do rijeke Mure i vidjeli Muzej umjetnosti i Otok na Muri. Odlučili smo se zasladili original Sacher tortom u slastičarnici, te smo kupili suvenire koje ćemo ponijeti za uspomenu.

Peti dan, 26. 4. 2024.

Jutros nam je bilo nekako teže nego prošlih dana otići na nastavu u školu jer smo znali da nam je posljednji dan u školi. U 8:00 sati imali smo pjevanje, Superar pjevanje, gdje su naši učenici zaista uživali svaku minutu. Ovaj sat ispunjen je takvom radošću, srećom, veseljem i pozitivnosti koje ćemo rado pamtiti i dakako iskoristiti pojedine glazbene igre i upjevavanja. Nakon toga zajedno smo imali užinu u razredu, te je uslijedila slobodna igra na školskom dvorištu koji su učenici cijeli tjedan iščekivali, jer nam je napokon osvanulo sunčano jutro.

Nakon odmora, otišli smo s nekoliko učenika na sat prvog jezika (hrvatski jezik), gdje smo s učiteljicom Jasminom vidjeli kako se odvija nastava za učenike. Nakon toga, vratili smo se nazad u razred gdje su učenici u velikom krugu govorili što im se sve svidjelo u ovom tjednu, što su sve naučili i što bi možda popravili.

Uslijedilo je ručak u školskoj kuhinji, gdje zapravo učenici uz pomoć učiteljica puno toga sami rade, nose tanjure, pribor za jelo, pospremaju za sobom i svaki dan drugi učenik briše sve stolove.

Završno druženje i podjela poklona i diploma odvijala se u učionici za pjevanje. Pripremili smo kratak govor na hrvatskom i njemačkom jeziku, te smo podijelili poklone koje su naši učenici pripremili zajedno s nama. Poklone smo podijeli ravnateljici škole i koordinatorima Erasmus projekta učitelju Lukasu i našoj dragoj učiteljici Adidi. Pripremili smo i poklone za oba razreda u kojima smo boravili tijekom posjeta te smo im zahvalili na gostoprimstvu i svemu što su nam omogućili u ova četiri dana. I naši domaćini pripremili su poklone za učenike i učiteljice, i podijelili su diplome za sudjelovanje u ovom projektu. Šećer na kraju bila je igra i druženje na školskom dvorištu i igralištu.

Sunčano popodne odlučili smo provesti ponovno u šetnji gradom te smo otišli na bajkoviti vlakić koji se nalazi u centru. Učenici su se za kraj dana zasladili krafnom i sladoledom, te je uslijedila vožnja tramvajem do hotela.

Šesti dan, 27. 4. 2024.

Sunčano jutro osvanulo je naš posljednji dan boravka u Grazu. Za doručkom smo prepričavali sve dogodovštine koje su se dogodile proteklih dana, učenici su naveli po tri najdraže stvari koje su doživjeli. Nakon pakiranja kofera, zaputili smo se gradskim prijevozom do našeg autobusnog stajališta. Učenici su kratili vrijeme čekanja igrajući igre koje su naučili proteklih dana. Ukrcali smo se u autobus prema Trstu. Sretno smo se vratili oko 18:30 u Umag.

Tekst napisale: Sara Majdak, mag. prim. educ. i Aurika Matković, učiteljica savjetnica

''Što se u moru skriva?''

Erasmus+

TERMINKO

Svoje dijete za usluge u Službi školske i adolescentne medicine naručiti putem aplikacije Terminko.

Klikom na sličicu otvorit će vam se njihova mrežna stranica.

Pomoćnici u nastavi- SKP

Potvrde za učenike

VAŽNO !  Na poveznici

učenici i roditelji mogu samostalno preuzeti i ispisati e potvrdu o statusu redovitog učenika/ice škole.
Potvrde koje su izdane putem eDnevnika zamjenjuju u potpunosti potvrdu iz škole u svim pravnim poslovima te za izdavanje potvrde više nije potrebno podnositi zahtjev školi.

E-spomenice
Sigurnost na internetu

Napredno pretraživanje
Traži

Popis udžbenika 2023./2024.
Dodatni materijali

Akti i dokumenti
Školski kalendar

Školski kalendar za školsku godinu 2023./2024.

Obavijest RADNO VRIJEME sa strankama

Obavijest o radnom vremenu sa strankama nalazi se u prilogu

GDPR
Katalog

Novo u knjižnici

Raspored informacija

Dani otvorenih vrata

Natječaji

Trenutno nema raspisanih javnih natječaja.

Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Ispis statistike od 19. 2. 2011.

Vrijeme u Umagu
Osnovna škola Marije i Line Umag / Školska 14, HR-52470 Umag / www.os-marijeiline-umag.skole.hr / ured@os-marijeiline-umag.skole.hr