2024-03-20 09:07:32

Strukturirani tečaj

Strukturirani tečaj The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools u Irskoj prof. mentorice Martine Baljak

U sklopu Erasmus+ projekta ​2023-1-HR01-KA122-SCH-000133818  POVEŽIMO SE!​
LET'S CONNECT! – ​Let's Collaborate on New Needs in​ Education and Creative Teaching projekta KA112 prof. mentor Martina Baljak krenula je na prvi od 4 planirana strukturirana tečaja.

Tečaj pod nazivom „The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools“ održao se u Dublinu, Irska, a organizirala ga je Europass Teacher Academy. Eedukacija je trajala od 4. do 9. ožujka 2024. Osim Hrvatske na tečaju su sudjelovali profesori, ravnatelji i treneri iz Danske, Španjolske, Grčke, Slovače te Réuniona.

Prvi dan edukacije tekao je u uvodnom tonu. Na samom početku predstavila se prof. McCann koja je vodila strukturirani tečaj. Polaznicima je dala nekoliko osnovnih informacija o tijeku edukacije i o zanimljivostima Dublina. Dio polaznika se predstavio prvi dan, dok se dio predstavio tijekom tjedna. Prof. Baljak izabrana je da predstavi Hrvatsku i Umag prvi dan.

Nakon uvodnog dijela prof. McCann krenula je s edukacijom te se raspravljalo o Gardnerovoj teoriji, odnosno o vrstama inteligencije i Sinekovoj teoriji o zlatnom krugu. 

Polaznici su cijelo vrijeme bili aktivno uključeni u rasprave i radionice te su se izjasnili o vlastitim ciljevima i potrebama tijekom strukturiranog tečaja.

Nakon toga uslijedio je market place na kojem su se predstavili svi polaznici, odnosno države i njihova tradicionalna jela. Na kraju je organiziran razgled centra Dublina.

Daljnji tijek strukturiranog tečaja nastavio se u sličnom tonu, svakog dana odrađene su radionice na temu te su se predstavljale države. Aktivnosti su se odnosile na timski rad i ravnotežu u njemu – daje se do znanja koliko je važna komunikacija i suradnja i, ukoliko toga nema, timski rad je skoro pa nemoguć. Jedna od aktivnosti koja je izuzetno zanimljiva i primjenjiva u nastavi je reader-writer-speaker. Aktivnost se odnosi na rad u grupi – tu se polaznicima dalo do znanja koliko je važno kako se grupa tvori te podjela uloga u samoj grupi kako bi svaki učenik bio uključen u rad i mogao pokazati  vlastite jače strane. S polaznicima je odrađena vrlo zanimljiva aktivnost  self-discovery koja je profesorima uvelike pomogla da osvijeste sebe i vlastite uloge kako bi poslije mogli lakše funkcionirati u timu te kako bi se poboljšala komunikacija i suradnja. Na istu se nastavila aktivnost compass points u kojoj se također radilo u grupi – tu su se polaznici sami opredijelili za tim – važna je bila raznolikost članova (timovi su izrađeni pomoću self-discovery zadatka) no tu se dala sloboda polaznicima da biraju stranu – napomenuta je važnost samostalne odluke koja govori o tome što pojedinac misli o sebi i što tom odlukom može i postati. Na kraju su timovi dobili i kreativni zadatak – Eutopia school. Svaki je član bio zadužen za nešto (osoblje, uprava, učionice, predmeti, parking, lokacija, sportovi, aktivnost…) te su morali osmisliti školu koja bi po njima bila savršena i dala učenicima i učiteljima sve što im treba.

Jedna od izuzetno korisnih aktivnosti odnosila se na Flipped classrom te se radilo u paru. Prof. Baljak je radila u paru s kolegicom iz Slovačke. Sve izrađene materijale trebalo je objaviti na projektnom Padletu - https://padlet.com/IrelandEuropass/collaboration-communication-creativity-and-critical-thinking-qzqoxy6dqzb0qd86.

Četvrti dan edukacije započeo je s aktivnošću koja se odnosi na Visual thinking i potiče na kreativnost i kritičko razmišljanje.

Polaznici su morali instalirati aplikaciju Flip koja je svima bila nova, postoje dvije verzije, za učitelje i učenike. Imali su prilike sudjelovati kao učenici u aktivnosti kako bi mogli osjetiti i vidjeti što i kako bi njihovi učenici mogli ili bi trebati činiti pri uporabi same aplikacije. Polaznicima su pokazane mogućnosti i dane ideje kako se aplikacija može upotrebljavati u nastavi kako bi učenicima pomogla pri usvajanju znanja, a činila im učenje zanimljivijim, jer se na njoj mogu postavljati zadaci (pisano ili usmeno u obliku videouratka) te se mogu pregledavati i ispravljati.

Polaznicima je omogućena i terenska nastava - posjet muzeju EPIC koji se odnosi na irsku emigraciju te su polaznici dobili domaću zadaću koju su morali napraviti i predati u aplikaciji Flip, kako bi mogli pokazati usvojena znanja i vještine.

Zadnji dan edukacije tekao je u zaključnom tonu. Prva radionica odnosila se na verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Na papiru su polaznici trebali označiti jezike te ih postaviti na svoje mjesto uzimajući u obzir kako se oni osjećaju u odnosu na neki jezik (koji im je u srcu, rukama, nogama, glavi…) te je svaki polaznik na kraju predstavio svoj rad.

Nakon toga su se polaznici upoznali s tehnikom Sketchnotes koja se dobro primjenjuje u višim razredima i srednjoj školi te je izuzetno dobra za učenike koji teže prate redoviti program te imaju individualizaciju ili prilagodbu.

Pri kraju su polaznici imali test u aplikaciji JeopardyLabs gdje su po timovima (državama) pokazali svoje znanje o irskoj kulturi, povijesti i Dublinu. Hrvatski je tim pobijedio. 😊

Zadnja aktivnost odnosila se na zaključak tečaja – svaki je polaznik izradio kofer u kojem se nalaze: dojmovi s tečaja, što je sve naučio, što može koristiti na vlastitom poslu, odnosno u radu, dojmovi o Dublinu i irskoj kulturi te sva sjećanja koja nose kući…

Polaznicima su na kraju podijeljene potvrde o sudjelovanju.

U popodnevnim satima uslijedio je poludnevni izlet u Powerscourt House & Gardens kod Wicklowa te je u subotu organiziran posjet Glendaloughu - Russborrogh House.

 

Martina Baljak, prof. mentor

 


Osnovna škola Marije i Line Umag