2016-05-27 11:13:23

Njemačka

AKTIVNOST UČENJA/POUČAVANJA I USAVRŠAVANJA U NJEMAČKOJ , 17. – 23. 05. 2016.

U sklopu međunarodnog Erasmus+ projekta P.L.A.C.E.S. – Presenting Legends Across the Continent in European Schools, a u svrhu suradnje na inovativnim pedagoškim pristupima učenju i poučavanju te razmjeni primjera dobre prakse,  predstavnici projektnog tima umaške OŠ Marije i Line iz Umaga boravili su u Njemačkoj od 17. – 23. svibnja 2016. godine.

Učenici i učitelji sudionici Projekta ispred Škole Heinrich von Kleist

Podsjetimo, projekt  financiran iz sredstava EU započeo je u rujnu 2015., a cilj je razvijati maštu i poticati kreativnost kod učenika kroz virtualno i stvarno putovanje čarobnim svijetom mitova i legendi koristeći se modernom digitalnom tehnologijom. Umaška škola OŠ Marije i Line nositeljica je i glavna koordinatorica međunarodnog projekta u kojem sudjeluje još osam europskih škola iz Bugarske, Cipra, Grčke, Italije, Rumunjske, Slovačke, Njemačke i Turske. Ovaj radni tjedan odvijao se u njemačkoj školi „Heinrich von Kleist Schule“ u Eschbornu.  Eschborn je ekonomski veoma razvijen gradić od cca 20.000 stanovnika i nalazi se u oblasti Main-Taunus, u pokrajini Hesse. Središnji je dio urbanog središta Frankfurt Rhein-Main i zajedno s obližnjim velegradom Frankfurtom, glavni  je financijski, bankarski i korporativni centar Njemačke.

Hrvatski tim u dolini rijeke Reine.

Projektni tim umaške škole predvodila je glavna koordinatorica projekta Alenka Banić Juričić i njezina suradnica Adela Granić, školska knjižničarka. Ovaj puta na mobilnost je otišlo četvero učenika 6.b razreda: Anes Šabanović, Dorian Milaković, Cevin Pančić i Adam Sabljak.  Kao i u proteklim mobilnostima u Bugarskoj i Italiji, učenike su na razini cjelokupnog partnerstva udomile obitelji učenika škole domaćina. Glavna tema ovog međunarodnog susreta bila je prezentacija loklanih legendi u obliku rap glazbe za koju su učenici sami osmislili tekst, glazbu i koreografiju. Zadaća im je bila snimiti video sekvence na legendarnim mjestima koje su kasnije na radionicama u njemačkoj školi uređivali, rezali i montirali u cjelovit video uradak te prezentirali svojim vršnjacima iz drugih škola. Njemačka škola osmislila je učeničke radionice po metodi „peer-to-peer learning“, gdje su učenici njemačke škole poučavali svoje vršnjake u obradi video filmića. Tako je iz radionice umaškog tima nastao filmić „Veli Jože“, čije su sekvence snimane u predivnom gradu Velog Jože, Motovunu. Inače, Anes, Adam, Dorian i Cevin ljubitelji su rap glazbe i u slobodno vrijeme repaju, pa ih je i njemački koordinator pozvao da, na otvorenju susreta u njemačkoj školi, odrepaju svog „Velog Jožu“. Dečki su imali priliku posjetiti Muzej filma u Frankfurtu i sudjelovati u snimanju i montaži kratkog filmića s posebnim efektima u kojemu su bili glavni glumci i producenti.

Radionica filmske montaže. Hrvatske učenike poučavaju stariji učenici iz Njemačke škole.

Osim u edukativnim radionicama, učenici i učitelji posjetili su mjesto Saalburg pod zaštitom UNESCO-a, gdje se nalazi poznata rimska utvrda obnovljena i preuređena u muzej. U interaktivnim radionicama učenici su se zabavili i „oživjeli“ povijesno doba Starog Rima. Vrhunac svega bio je cjelodnevni izlet u legendarno mjesto Rüdesheim u dolini rijeke Rajne, čiji su slikoviti dvorci i ljepota oduševili sve sudionike.

Naši učenici na radionici pixelizacije u Deutsches Filmmuseumu

U Umag smo se vratili bogatiji za još jedno životno iskustvo s mnogo stečenih prijateljstava.  

Koordinatorica projekta: Alenka Banić Juričić, prof.


Osnovna škola Marije i Line Umag